Ρήξεις στην Εκπαίδευση

Ενάντια στην Εκπαίδευση της Αμάθειας

  • Ρήξεις στην Εκπαίδευση

    Ένα ιστολόγιο για όσους και όσες επιμένουν να αντιστέκονται στην εκπαίδευση της αμάθειας, της ανευθυνότητας, της λογικής του εμπορεύματος, της κατάρτισης και της άχρηστης πληροφορίας, του μηδενισμού και της περιφρόνησης κάθε αξίας, του ανταγωνιστικού ατομισμού.

  • Το σχολείο είναι γυρισμένο ανάποδα

  • Ενάντια στην Παιδεία του Μνημονίου

  • Αγωνιζόμαστε

    Για το σχολείο της γνώσης, της κριτικής σκέψης, της συντροφικότητας, της καλλιέργειας της εθνικής, οικολογικής, κοινωνικής και θρησκευτικής συνείδησης, του υπεύθυνου πολίτη.

Η μάχη για το αυτονόητο

Posted by rikseis στο 27 Σεπτεμβρίου, 2010

 Ανακοίνωση της παράταξης: «Απέναντι Όχθη», Ομάδα Εκπαιδευτικών για τη Συλλογική Δράση (Αργολίδα)

Τις τελευταίες εβδομάδες ζούμε στο χώρο της Παιδείας τον απόλυτο παραλογισμό: από την Υπουργό μέχρι τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας κύριο αν όχι μοναδικό μέλημα είναι το πώς θα εξοικονομηθούν χρήματα με κάθε κόστος, ακόμη και σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της ομαλής λειτουργίας των σχολείων και εν τέλει του δημοσίου συμφέροντος! Γιατί τι άλλο είναι

  • το κλείσιμο σχολείων και η συγχώνευση τμημάτων;
  • η διάλυση της Παιδείας των ομογενών του εξωτερικού,
  • η μαζική απόρριψη αιτήσεων για εκπαιδευτική άδεια;
  • η ουσιαστική κατάργηση των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής (Ενισχυτική Διδασκαλία και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη);
  • η υποστελέχωση των Γραφείων και των Διευθύνσεων;
  • οι περικοπές στις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων πάνω από το 50% σε σχέση με πέρσι;
  • η μείωση των αποδοχών μας;
  • η μείωση των μόνιμων διορισμών και άλλα ων ουκ έστιν αριθμός;

Από την άλλη μεριά, ενώ η κυβέρνηση επικαλείται συνεχώς τις έννοιες «αξιοκρατία» και «διαφάνεια», στον ορισμό των μελών του ΠΥΣΔΕ και στις κρίσεις των προϊσταμένων Γραφείων και Διευθύνσεων επικράτησαν και πάλι οι κομματικές επιλογές. Η δε πολυδιαφημιζόμενη «ορθολογική διαχείριση» του προσωπικού, έκανε και πάλι το θαύμα της: αλλού πλεονάσματα κι αλλού ελλείψεις. Φετινή πρωτοτυπία: καθυστερημένες αποσπάσεις σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και … τρίτη φάση αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ!

Εδώ στην Αργολίδα από τις αρχές του σχολικού έτους έχει τεθεί το θέμα της συγχώνευσης τμημάτων. Διευθυντές σχολικών μονάδων και σύλλογοι διδασκόντων με ψηφίσματά τους διεκδικούν το αυτονόητο: να μη λειτουργήσουν τμήματα με περισσότερα από 25 παιδιά εφόσον υπάρχει επάρκεια διδακτικού προσωπικού και αιθουσών.

Κι ενώ η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ν. Αργολίδας αποδέχτηκε εν τέλει τα αιτήματα αυτά, έστω και μετά από υπαναχωρήσεις και παλινωδίες, την Παρασκευή ανατράπηκαν όλα: «επιστρέφουμε στη νομιμότητα!» δήλωσε με στόμφο ο Προϊστάμενος του Γραφείου του Άργους! Και δίνεται η εντολή να κλείσουν τμήματα στο Κουτσοπόδι και στο Λυγουριό (Γυμνάσιο και Λύκειο) και να συνεχίσει να λειτουργεί με περισσότερους από 25 μαθητές ανά τμήμα το  2ο ΓΕΛ Άργους.

Επιχειρώντας να μεταθέσει αλλού τις ευθύνες, απαντώντας με υπεκφυγές και ανοιχτή κοροϊδία, φτάνοντας μέχρι και στην επίκληση του… απόρρητου (τίνος άραγε;) η νέα προϊσταμένη αρχή δεν απαντά ευθέως στο ερώτημα: με τίνος την εντολή αθετήθηκαν συμφωνίες και διαψεύστηκαν προσδοκίες πως επιτέλους η κοινή λογική και το κοινό καλό θα επικρατήσουν για μια φορά αντί της γραφειοκρατικής επιβολής αυθαίρετων αντιεκπαιδευτικών επιλογών; Κι ας μη μας κλείνει δήθεν το μάτι πως όλα γίνονται μέχρι να περάσει ο… έλεγχος και μετά επιστρέφουμε και πάλι στην… παρανομία γιατί οι μαθητές και οι συνάδελφοι δεν είναι λαθρεπιβάτες! Τα τμήματα πρέπει να λειτουργήσουν έτσι γιατί έχουν εξασφαλιστεί όλες οι προϋποθέσεις. Τέλος!

Αποδείχθηκε έτσι για άλλη μια φορά πως όποιος επιχειρεί να πατήσει σε δύο βάρκες, είναι αναπόφευκτο να βουλιάξει, ειδικά όταν αυτές βρίσκονται σε πορεία αποκλίνουσα. Εμείς όμως δεν έχουμε τέτοια διλήμματα. Αυτά αφορούν όσους επενδύουν στο συνδικαλισμό προκειμένου να ικανοποιήσουν προσωπικές φιλοδοξίες. Ας αναλάβουν τώρα τις ευθύνες τους που με… λογιστικές αλχημείες βγάζουν δεκάδες συναδέλφους υπεράριθμους ενώ από την άλλη στοιβάζουν τους μαθητές στις αίθουσες: ο απόλυτος παραλογισμός.

Δεν ζητάμε λοιπόν πράγματα ανέφικτα και ουτοπικά: ζητάμε να λειτουργήσουν τα σχολεία σωστά. Ζητάμε να πάρει ο κάθε συνάδελφος το ωράριό του και να εργάζεται με αξιοπρέπεια σε καλύτερες συνθήκες. Ζητάμε να γίνονται αποσπάσεις, τοποθετήσεις και διαθέσεις σε σχολεία με κριτήρια γνωστά εκ των προτέρων και πλήρη διαφάνεια. Ζητάμε τα παιδιά να έχουν το σχολείο που δικαιούνται. Αυξάνοντας την πίεση προς τη Διοίκηση με ψηφίσματα Συλλόγων Διδασκόντων και Γονέων και αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων να συνεχίσουμε να διεκδικούμε το αυτονόητο!

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΟΧΘΗ, Ομάδα Εκπαιδευτικών για τη Συλλογική Δράση

Αργολίδα

Ένα Σχόλιο to “Η μάχη για το αυτονόητο”

  1. […] στο ιστολόγιο «Ρήξεις στην Εκπαίδευση» (κάντε κλικ  ΕΔΩ.)  Και πάνω που σκεφτόμουνα «καλά τα λένε οι […]

Σχολιάστε